Для учнів

 

Дистанційне навчання, як ефективно отримувати знання?

Короновірусна хвороба внесла певні зміни в організацію навчального процесу, замінивши очну взаємодію з учнями на спілкування в комп’ютерезованому середовищі. Ще рік тому чи  могли б ви собі уявити отримання знань не в стінах закладу, а  в рідній домівці? Гарячий чай, тепла піжама, смачні перекуси, звучить заманливо, та чи насправді все так ідеально?

 Успішне опанування навчального матеріалу вимагає від учнів розвинених навичків самоорганізації, оскільки лінь та «відкладання на завтра» виллються безсонними ночами та емоційним напруженням

Тож як успішно адаптуватися до вимог, що диктує дистанційне навчання? Як вчасно та без перевтоми виконувати всі домашні завдання?

·        Перш за все позбавтеся будь-якого внутрішнього негативу, пов’язаного з навчанням. Відстежте свої думки з цього приводу. Наприклад, «Я ненавиджу конспекти та не хочу їх писати» варто замінити на «Я розумію, що написання конспектів підвищить ймовірність отримати стипендію, тому я впораюсь зі своєю лінню». Замість «Це надто складно для мене» варто казати «Так, це складно, але я молодець і я впораюся». Улюблене пояснення «Я не можу займатися, тому що…» – далі йде виправдання: гамірно, загубилася улюблена ручка, немає підручників, закінчилася кава. Замість цього варто говорити собі й іншим: «Так, я хотів би, щоб у мене були інші умови для занять, але поки це не так, я займатимуся в будь-якій ситуації».

·        Оберіть відповідний час для навчання. Кожен знає, сова він чи жайворонок, тож для дистанційного навчання онлайн можна самому вибрати оптимальну годину для заняття: або рано-вранці, або пізно ввечері. Краще сконцентруватися й ефективно позайматися годину, ніж кілька годин боротися з утомою і вдавати активну діяльність.

·        Якщо ви вирішили приділити час навчанню, захистіться від усього, що вас відволікатиме. Передусім – мобільний телефон. Слід створити навколо себе зону тиші й спокою.

·        Під час занять, якщо вони тривають понад годину, робіть заплановані перерви: після кожних 45 хвилин перемикайтеся на щось інше. Краще за все походити, порухатися, можна зарядитися позитивними емоціями від спілкування з друзями (ось тут і виручить телефон), подивитися коротке відео, перекусити. Довше, ніж на 20 хвилин, відволікатися не варто – адже так можна і забути про головну мету.

·        Не занурюйтесь в навчання з головою, вихідні-для відпочинку.

Навчання без відпочинку виснажує, тому у вихідні варто присвятити час собі, улюбленим справам, зустрічі з друзями- це допоможе знизити рівень стресу та дозволить зберегти позитивну мотивацію до навчання.

·        Беріть участь у домашніх справах. Домашні обов'язки потрібні для того, щоб здобути навички, які будуть корисні у дорослому житті. Розвиток цих умінь додасть впевненості в майбутньому.

·        Читайте книги. Читання знижує стрес. Доведено, що лише шість хвилин читання знижує рівень стресу на 65%. Навіть від нудьги рятує. Цікавий сюжет художнього твору відволікає від проблем та заспокоює.

·        Віднайдіть для себе цікаве хобі. Навчальне навантаження провокуватиме негативні емоції, тож заняття улюбленою справою буде вас заспокоювати,  дозволить вивільнити негативну енергію й трансформувати її у щось прекрасне.

Дійсно, навчання в онлайн режимі має певні складнощі, але це новий цікавий досвід, своєрідний виклик сучасному учню - чи вистачить йому самовладання та наснаги для пізнання.

 

***

Репродуктивне здоров'я молоді


Репродуктивне здоров’я – це стан психологічного, розумового та соціального благополуччя, а не просто відсутність хвороб чи недуг в усіх сферах, що стосуються репродуктивної системи, її функцій і процесів


Чинники ризику репродуктивного здоров’я:

  •   Несприятливий для здоров’я спосіб життя( хронічний стрес, низька фізична активність, безладні татеві зв’язки, нераціональне харчування, відсутність режиму праці й відпочинку тощо);
  • Вживання шкідливих речовин (тютюну, алкоголю, наркотиків);
  • Негативні чинники екологічного середовища (забруднення навколишнього середовища, високий рівень радіації тощо);
  • Негативні чинники соціального середовища (низький рівень життя, безробіття тощо);
  •  Негативні спадкові чинники;
  •  Недоступність медичних послуг;
  •  Недоступність послуг з консультування та інформування.

 Вплив раннього статевого життя на репродуктивне здоров'я  

  До ризиків, пов'язаних з раннім статевим життям, належать:

  •   рання вагітність, що наражає на небезпеку здоров'я матерів-підлітків та їхніх дітей;
  •   нервові стреси й невдачі, пов'язані з неготовністю нервової системи підлітка до таких стосунків;
    зараження інфекціями, що передаються статевим шляхом (ІПСШ), зокрема ВІЛ/СНІДом.

Збереження репродуктивного здоров’я

  •  Загартовування організму;

  •  Фізичні вправи;
  • Налагодження режиму праці та відпочинку;
  •  Помірне споживання солі, спецій, органічної жирної їжі;
  •   Відмова від шкідливих звичок;
  •   Правильне статеве виховання.

***

Підлітки повинні знати, що вагітністьможе наступити, навіть якщо…




  • був перерваний статевий акт;
  • дівчина вперше вступила в інтимні (сексуальні) відносини;
  • менструація ще не закінчилася повністю;
  • дівоча пліва не була порушена;
  • після статевого акту дівчина спринцювалася або закладала ліки в піхву;
  • сім'явиверження відбулося не в піхву;

і вона є цілком вірогідною, якщо ...…

  • дівчина нерегулярно приймала протизаплідні таблетки;
  • презерватив був порваний.

Як розпізнати вагітність

Якщо був ризик настання вагітності, зверніть увагу на деякі зміни, які можуть бути її ознаками / симптомами:

  • затримка менструації або вона пройшла в строк, але дуже мізерно;
  • ознаки«раннього токсикозу»(нудота, блювання, більш виражене вранці, непереносимість запахів);
  • змінилися смакові переваги, пропав або посилився апетит;
  • нагрубання (збільшення, тяжкість) молочних залоз;
  • часті зміни в настрої (плаксивість, дратівливість) і стомлюваність, хронічна втома.

Встановити вагітність можна:

  • за допомогою тесту на вагітність (в аптеці у вільному продажу), починаючи з 3-5 дня затримки менструації;
  • через 1,5-2 тижні з моменту затримки менструації за допомогою ультразвукового обстеження (УЗД);
  • через дві і більше тижнів з моменту затримки менструації при огляді гінекологом.

***

 Два полюса любові

 Глибина і легкість, осмисленіс

ть і імпульсивність, вічне і тимчасове, приземлене і духовне … Розумом ми розуміємо різницю між закоханістю і любов’ю, але раз по раз приймаємо одне за інше і розчаровуємося. Підступний Купідон грає нами знову і знову, нерідко ми з задоволенням піддаємося його хитрощів. Як говорив А. С. Пушкін: «Ах, обдурити мене не важко! .. Я сам обманюватися радий!»

Якщо вам набридло грати з Амуром в рулетку, пропонуємо остудити голову і розкласти тонкі матерії серцевої прихильності по поличках розуму. Для зручності можна порівняти, чим відрізняються любовні поняття за певними ознаками. Обмовимося відразу: мова піде про ту закоханості, яка залишається тимчасовим захопленням, на відміну від початку справжньої любові.

закоханість:

  •      Всі ми хочемо продовжити свій рід. Так закладено природою і не тільки в людині, а й в будь-якому живу істоту на планеті. Тому, і з’являється таке відчуття, як закоханість. Тому, можна сказати одне – організм людини сам спонукає в собі почуття закоханості.
  •     До речі, нерідко закоханість буває оманливою. Людини залучили зовнішні дані, а все інше вже зробили розум і уяву. А потім, коли доводиться стикатися з реальністю, ми розчаровуємося. Іншими словами, ми ідеалізуємо партнера.
  •      Під впливом гормонів людина підноситься, стає радісним і веселим. Більш того, почуття закоханості ще й відбивається на нашій удачі. Адже у позитивній особистості справи йдуть куди вище за інших. Тому, закоханість навіть корисна для нашого організму.
  •      І не можна залишити поза увагою такий аспект, як батьки. Ні, зараз мова піде не про любов батьків і дітей. Напевно, багато хто чув, що ми на несвідомому рівні в партнери вибираємо таку людину, який схожий (якщо з батьками пов’язані позитивні моменти) або, навпаки, протилежний (коли батьки асоціюються з негативними спогадами) з нашим батькам.

 А тепер поговоримо про кохання:

  • Любов виникає з роками – це факт. Але є і деякі види любові, наприклад, материнська або братська, а також є любов до ближнього, до Батьківщини або роботі. І, звичайно ж, є любов статева, тобто між чоловіком і жінкою, між подружжям.
  • Любов ще часто плутають з почуттям прихильності або боязні самотності. Хотілося лише сказати пару слів про любов – люблячої НЕ буде придушувати партнера або створювати йому невідповідні умови життя, а також він не стане будь-якими засобами намагатися самоствердитися.

І не можна не відзначити стадії любові.

Так, вони існують:

  •  Симпатія або закоханість – період, коли гормони танцюють вальс, а на очах рожеві окуляри.
  • Перенасичення або переломний момент – це той період, коли починають відчуватися всі недоліки. Більш того, окуляри зняті, а ці звички партнера вже дуже нам не подобаються. А він (або вона) не бажає від них відмовитися або змінити.
  • Заперечення або бажання все кинути виникає слідом за рожевими окулярами. Компроміс знайти складно, у партнера безліч претензій, а сам він нічого не робить задля відносин (і так думає кожен з партнерів). А потім виникають думки про те, що ідеальним варіантом буде розставання. На жаль, це найдовший період і у більшості пар закінчується розривом відносин.
  • Початок або зародження любові відбувається тоді, коли партнери наважуються залишитися разом і починають працювати над собою. Ще раз повторимося, не плутайте з безвихідністю або почуттям прихильності. У любові на першому місці турбота і ніжність для коханої людини.
  • І справжня любов, як завершальний етап. На жаль, його можуть досягти лише зрілі партнери, які дійсно пізнали і радості, і прикрощі. З любов’ю також рядом повинна йти дружба, пристрасть, інтерес і душевна близькість. Звичайно, партнери повинні вміти ладити в команді, бути відповідальними і відданими одне одному.


Немає коментарів:

Дописати коментар